Openingstijden
Maandag 08:00 - 17:00
Dinsdag 08:00 - 17:00
Woensdag 08:00 - 17:00
Donderdag 08.00 - 17:00
Vrijdag 08:00 - 17:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten
Afwijkende openingstijden
Nieuwjaarsdag Gesloten
Goede Vrijdag Gesloten
Eerste en tweede Paasdag Gesloten
Koningsdag Gesloten
Hemelvaartsdag Gesloten
Eerste en tweede Pinksterdag Gesloten
Eerste en tweede kerstdag Gesloten
Neem direct contact op
Veelgestelde vragen
Bestellingen
Hoe kan ik bestellen?
  1. Heeft u een account? Door in te loggen op uw account kunt u sneller bestellen.
  2. Heeft u nog geen account? Dan kunt u deze aanmaken. Zonder account kunt u geen bestelling plaatsen.
  3. Met uw account kunt u inloggen, waarna u de gewenste producten kunt kiezen. Klik op “In winkelwagen”. U gaat dan automatisch naar de winkelwagen. U kunt nu verder winkelen of verder gaan met bestellen. Als u zich in de webshop bevindt kunt u rechts bovenin via het winkelwagen symbool weer naar winkelwagen navigeren.
  4. Door op “bestelling afronden” te klikken bevestigt u de inhoud van de winkelwagen.
  5. Kies één van onze betaalmethoden.
  6. In de laatste stap vindt u het overzicht van uw bestelling.
  7. Accepteer de algemene voorwaarden.
  8. Door te klikken op ‘kopen’ accepteert u onze algemene voorwaarden en maakt u uw bestelling definitief.
Hoe vind ik een bepaald product?

U kunt een bepaald product vinden door onze zoek- en filterfunctie te gebruiken. De zoekfunctie vindt u rechts bovenin het menu en de filterfuncties vindt u op de categoriepagina’s.

Hoe kan ik een waardebon gebruiken?

Het veld om uw waardebon in te geven bevindt zich in het winkelmandje en in de laatste stap van het betaalproces.

Relevante tips: regelmatig ontstaan problemen met waardebonnen door typefouten. Let u op het verschil tussen grote en kleine letters, cijfers en letters en eventuele spaties of andere leestekens. Indien de code nog steeds niet werkt, vragen we u de voorwaarden van uw voucher goed door te lezen. Is het bijvoorbeeld alleen geldig vanaf een bepaald bedrag of op een specifiek product?

Het achteraf inwisselen van een waardebon of kortingscode is niet mogelijk.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft kunnen we deze voor u wijzigen of annuleren. Des te sneller u de annulering aan ons doorgeeft, des te groter is de kans dat wij deze nog in behandeling kunnen nemen. Neem daarom tijdig per e-mail of per telefoon contact op met onze klantenservice.

Is uw bestelling al onderweg? Dan kunt u de bestelling bij bezorging weigeren.

Wilt u uw bestelling retourneren na ontvangst van uw bestelling? Dat kan binnen 14 dagen na aflevering. We restitueren u, zodra de retourzending ons bereikt heeft. Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is kosteloos.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

In het geval dat u uw bestelling wilt retourneren dan kunt u dat binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling per telefoon of e-mail aan ons doorgeven.

U kunt ook naar uw account gaan via https://www.vlotbv.nl/account/. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ treft u een overzicht van uw bestellingen. Klik op het ordernummer uit welke u wilt retourneren. Rechts onderin de bestelling klikt u op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. Wij sturen u vervolgens een retourlabel waarmee u het pakket aan ons kunt retourneren.

Verpakt u de waren alstublieft in de dozen waarin u de producten van ons geleverd heeft gekregen of een vergelijkbaar stevige verpakking, zodat de terugzending geen schade op loopt.

Waar kan ik mijn bestelhistorie terugzien?

Een overzicht van al uw bestellingen vindt u in uw account onder het tabblad ‘Mijn bestellingen’. Daar kunt u uw bestelhistorie en de rekening van iedere bestelling inzien. U kunt hier eventueel ook uw bestelling opnieuw plaatsen.

Is er bij het bestellen een minimum en maximum hoeveelheid?

Wij hanteren geen minimum hoeveelheid die besteld moet worden. Bij bepaalde aanbiedingen behouden wij ons het recht voor beperkingen in de bestelhoeveelheid te hanteren.

Betalingen
Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Bij ons kunt u eenvoudig betalen met één van onderstaande opties:

iDeal
Doet u aan internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan heeft u toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op het internet. Met iDeal kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen vanuit de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank.

PayPal
Via PayPal kunt u eenvoudig en veilig betalen zonder daarvoor een creditcard nodig te hebben. Een account aanmaken om PayPal te gebruiken is erg eenvoudig en kan gedaan worden tijdens het aankoopproces.

Bankoverschrijving (vooruitbetalen)
Vooruitbetalen houdt in, dat u na het indienen van uw bestelling zelf het openstaande orderbedrag op de bankrekening van Vlot B.V. overmaakt. Vermeld bij het handmatig overmaken altijd het ordernummer uit uw orderbevestiging.

Vooruitbetalen is niet de snelste manier van betaling. Zo kan de overboektijd één tot drie (werk)dagen duren. Zodra wij de betaling ontvangen hebben versturen we de bestelling nog dezelfde dag.

Op factuur
Zakelijke klanten kunnen de bestelling plaatsen en op factuur betalen.

Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?

De factuur is bij uw pakket inbegrepen. Nadat u een order heeft geplaatst wordt de factuur naar het Administratie e-mailadres verzonden wat bij uw account hoort.

U kunt achteraf ook altijd de factuur bij ons opvragen per email.

Is een verandering in mijn factuuradres mogelijk?

In sommige gevallen kunnen wij het afleveradres nog voor u wijzigen. Neem even contact met ons op.

Buiten bestellingen om kunt u uw afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in uw account.

Is een verandering in mijn afleveradres mogelijk?

Het achteraf wijzigen van het afleveradres van een bestaande bestelling is alleen mogelijk als de goederen ons magazijn nog niet verlaten hebben. Houd hierbij het volgende in de gaten:

  • Bij betaling per factuur moeten we de wijziging van het afleveradres volledig uitsluiten vanwege de hieraan verbonden kredietbeoordeling.
  • Als u het afleveradres wilt wijzigen, annuleert u de bestelling bij ons en bestelt u daarna de goederen op het gewenste afleveradres.
  • Buiten bestellingen om kunt u uw afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in uw account.
Zijn mijn betalingen en andere transacties veilig?

Vlot B.V. hecht veel waarde aan veiligheid. Als onderdeel van uw bestelling wordt u gevraagd om gegevens in te vullen. Dit zijn gegevens die wij nodig hebben om uw bestelling te kunnen voltooien. Alle persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld door Vlot B.V. en in overeenstemming met de relevante wettelijke bepalingen.

Verzending
Wat zijn de verzendkosten?

De levering van de goederen geschiedt in Nederland en België, boven de € 150,00 franco afleveradres wederpartij, waarbij Vlot B.V. zich het recht voorbehoudt om zelf de wijze van transport en de verpakking te bepalen, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders wordt overeengekomen.

Bij bedragen onder de € 150,00 worden er mogelijk administratie- en/of verzendkosten in rekening gebracht.

Hoe lang duurt het verzenden?

De leveringstermijn van de goederen zal steeds door VLOT BV  bij benadering worden opgegeven. Vlot B.V. behoudt zich het recht voor om onder rembours, tegen vooruitbetaling of tegen contante betaling te leveren, wanneer dit naar oordeel gewenst of noodzakelijk mocht zijn.

Vlot B.V. is bevoegd om een bestelling of opdracht in zijn geheel dan wel in gedeelten te leveren. Deelleveringen kunnen afzonderlijk aan de wederpartij worden gefactureerd.

Is verzending naar een ander land mogelijk?

Neem contact met ons op om te informeren naar de mogelijkheden.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

U krijgt bij uw verzendbevestiging een trackingcode. Met deze code kunt u op de hoogte blijven van de transport status van uw bestelling. Ook kunt u in uw account onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ de status van uw opdracht volgen.

Hoe worden mijn producten voor de verzending verpakt?

Vlot B.V. hecht er veel waarde aan dat alle bestellingen veilig en onbeschadigd aankomen en zorgt dan ook altijd voor een degelijke verpakking.

Wat doe ik wanneer mijn bestelling kapot/beschadigd wordt bezorgd?

Indien mogelijk, vragen we u een kapot pakket te weigeren bij bezorging. Het wordt dan kosteloos aan ons teruggestuurd en u ontvangt nieuwe producten. Heeft u het toch geaccepteerd? Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Gebruikersaccount
Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken?

Ga naar uw account door naast het winkelwagentje, rechts bovenin de website, en klik op ‘Account aanmaken’.

Voer bij het veld "Wachtwoord" een wachtwoord in. Voor een veilig wachtwoord raden we een lengte van minstens 6 tekens aan, alsmede het gebruik van speciale tekens, cijfers en hoofdletters en kleine letters. Onthoud uw wachtwoord en uw opgegeven e-mailadres, want u hebt deze informatie nodig voor toekomstige logins.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten – wat nu?

Bij het inloggen vindt u onder het invulveld voor het wachtwoord de link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul hier uw e-mailadres in waarmee u zich bij ons hebt aangemeld. Wij sturen u dan een e-mail met een link waarmee u uw nieuwe wachtwoord kunt herstellen.

Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens verwijderen?

Als u uw gebruikersaccount niet langer nodig heeft, kunt u uw account op elk moment deactiveren. Wij nemen graag de deactivering van uw klantenaccount voor u over. Stuur ons een mail of bel ons met dit verzoek.

Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens wijzigen?

In uw account kunt u uw naam, e-mailadres en wachtwoord wijzigen via ‘Accountinformatie’. U kunt de afleverings- en factuuradressen bekijken en wijzigen onder tabblad ‘Factuuradres’ en ‘Afleveradres’.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

In uw account onder tabblad ‘Accountgegevens’ kunt u uw wachtwoord wijzigen. U kunt uw wachtwoord wijzigen door eerst uw huidige wachtwoord in te geven en dan uw nieuwe wachtwoord, dit nieuwe wachtwoord dient u vervolgens nog een keer te bevestigen.

Herroepingsrecht
Ik ben niet tevreden met de producten, wat nu?

Alle producten die u in onze shop vindt, zijn door onze experts zorgvuldig geselecteerd en op kwaliteit gecontroleerd.

Binnen 14 dagen mag u de producten uit uw bestelling retourneren, indien de artikelen en verpakking in goede staat en onbeschadigd/onbeplakt zijn. U kunt een retourzending via de mail aanmelden en bij verzending pakbon insluiten. Binnen 5 dagen na ontvangst van de retourzending wordt er een eventueel gewijzigd factuur opgemaakt en het eventuele verschuldigde bedrag aan u overgemaakt.

Als een artikel niet goed is of verkeerd geleverd, wordt het totale aankoopbedrag terugbetaald. De retourzending vindt zo snel mogelijk plaats, in ieder geval binnen 14 dagen nadat u uw klacht die u (binnen 2 dagen) aan ons heeft gemeld per e-mail of brief. Het artikel en de verpakking moeten vanzelfsprekend onbeschadigd en in originele staat zijn.

Op alle artikelen wordt door de leverancier een garantie gegeven bij correct gebruik. Beoordeling of er sprake is van productiefouten / correct gebruik is uit te voeren door de leverancier of producent. Gebruikersfouten zijn uitgesloten van garantie. Beoordeling of er sprake is van gebruikersfouten is uit te voeren door de leverancier of producent.

Hoe doe ik beroep op mijn herroepingsrecht?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.

U kunt ook naar uw account gaan. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ treft u een overzicht van uw bestellingen. Klik op het ordernummer welke u wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klikt u op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in, in het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. Wij sturen u dan een retourlabel waarmee u het pakket verzendkostenvrij aan ons kunt retourneren.

Privacy
Worden mijn klantgegevens veilig behandeld?

We doen er alles aan om uw gegevens privé te houden. We vragen wel gegevens van u, zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken leest u hieronder. Ook ziet u wat uw rechten zijn, wie toegang heeft tot uw gegevens en hoe lang u uw gegevens kunt bewaren.

Waar kan ik het privacybeleid vinden?

Ons privacybeleid vindt u hier.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Onze algemene voorwaarden vindt u hier.

Klachten en geschillen

Wanneer u een klacht heeft over een product of onze service heeft neemt u dan contact met ons op. U kunt ons op werkdagen tussen 8:00 en 17:00 bereiken per telefoon: 0343-74 50 11. Uiteraard kunt u ons ook per e-mail uw klacht toesturen. Dat kan naar [email protected]vlotbv.nl.

Na ontvangst van uw klacht ontvang u van ons een bevestiging. Uiterlijk 14 dagen na ontvangst beantwoorden wij uw klacht inhoudelijk. Mocht dit onverhoopt toch meer tijd in beslag nemen, dan stellen wij u hiervan op de hoogte.

Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook ook voorleggen aan de Stichting Geschillen Commissie – Geschillencommissie Webshop (www.sgc.nl).