Presentatie tip 1. Benut kassagebied en looppaden
Het kassagebied biedt uitstekende verkoopkansen. Stel hier nuttige benodigdheden tentoon, bijvoorbeeld langs de wachtrij of op de toonbank. Onze displays vallen op voor klanten die richting de kassa lopen of in de wachtrij staan. Zo ontdekken bezoekers noodzakelijke artikelen, zoals ambachtscrème. Lagere prijzen verhogen impulsaankopen. De doorgaans kleine prijzen vergroten de kans op impulsaankopen.
Langs drukke looproutes zijn ook tal van geschikte plaatsen voor displays met impulsartikelen. Door hier bijvoorbeeld aanstekers te presenteren worden klanten bijvoorbeeld herinnerd aan die ene barbecue die ze binnenkort gaan organiseren.
Presentatie tip 2. Zet praktijkvoorbeelden in
In samenwerking met sommige klanten hebben wij in hun winkels serveerplanken door de winkel heen geplaatst, zoals deze aangeklede serveerplank. Deze serveerplank ligt op de BBQ-afdeling. Door een product te laten zien hoe het toegepast kan wordt de bezoeker geïnspireerd en getriggerd om zelf ook een serveerplank te kopen.
Presentatie tip 3. Massa is kassa
Hier wordt de verkooptruc ‘massa is kassa’ gebruikt in een bouwmarkt. Werksokken zijn een goed impulsartikel voor bouwmarkten en DHZ zaken.
Nog een unieke manier om sokken te presenteren: Een kruiwagen en werksokken worden vaak tegelijk gebruikt, dus een goede manier om dit zowel in deze vorm te gebruiken als de ‘massa is kassa’ manier.
Presentatie tip 4. Benut koppelverkoop
Displays met impulsartikelen doen het vaak goed als ze naast een gerelateerd product worden aangeboden. Een display met ongediertebestrijding kan bijvoorbeeld worden neergezet bij tuinmeubels. Dit omdat mensen vaak last hebben van ongedierte wanneer ze lekker buiten zitten. Door er een displayvan Super Ninja neer te zetten worden bezoekers geassocieerd met hun ervaring van ongedierte tijdens de buitensessies.
Presentatie tip 5. Impulsartikelen met hoge omloopsnelheid
Bij Vlot hebben we ook een ruim assortiment in impulsartikelen met een hoge omloopsnelheid. De producten hebben een lage prijs, zijn makkelijk mee te nemen en kunnen thuis direct worden ingezet. Denk bijvoorbeeld aan huishoudartikelen, vliegenmeppers en aanstekers. Door deze in displays aan te bieden komt u als winkel de onbewuste behoeftes van klanten tegemoet.
Presentatie tip 6. Kijk verder dan presentatie in displays
In sommige gevallen heeft de bouwmarkt liever dat de artikelen op eigen stellingen of kasten worden geplaatst. Ook hierin kunnen wij u adviseren om diverse kansen te benutten.