Blog

Display presentatie tips voor tuincentra

Laat u inspireren door zes display presentatietips voor uw tuincentrum. Ze stimuleren impulsverkopen met strategisch geplaatste displays. Verhoog vandaag nog uw omzet en klanttevredenheid.

Presentatie tip 1. Uw displays efficiënt vullen

In dit display met Super Ninja ongediertebestrijding is te zien dat de onderste laag hetzelfde is als de bovenste. Hier is bewust voor gekozen, omdat de verwachting is dat de fruitvliegvangers in de betreffende periode een hoge omloop hebben. Zo kunnen de artikelen direct weer worden aangevuld met artikelen van de onderste laag.

 

Presentatie tip 2. Benut kassagebied en looppaden

Rond het kassagebied liggen vaak kansen om de klanten van uw winkel handige en onmisbare 'gadgets’ aan te bieden. Daarom is het een geschikte plaats om onze gevulde displays neer te zetten. Klanten in de rij voor de kassa worden op deze manier gewezen op artikelen die ze nodig kunnen hebben. De doorgaans kleine prijzen vergroten de kans op impulsaankopen.


Langs de looppaden zijn ook tal van geschikte plaatsen voor displays met impulsartikelen. Door hier bijvoorbeeld plantbewatering waterbollen te presenteren worden klanten herinnerd aan de kamerplanten in de woonkamer. Deze worden vaak vergeten water te geven. Door de schappelijke prijs is het voor veel mensen aantrekkelijk om op te pikken, omdat het frustratie kan schelen. De waterbol is ook ideaal wanneer je er een paar dagen tussenuit gaat, omdat de waterbol geleidelijk water geeft. Hier kun je met de display presentatie op inspelen.

 

Presentatie tip 3. Zet molendisplays in

​​Deze molendisplay is gevuld met verschillende artikelen om vliegen te bestrijden. Het voordeel van zo'n molendisplay is dat je hierdoor geen extra schapruimte nodig hebt, maar de artikelen toch makkelijk op de juiste plaats kan zetten in uw tuincentrum. Indien gewenst kunnen wij ook de topkaart regelen met de juiste consumentenprijs.

“Het is mogelijk om bij Vlot een compleet gevuld display af te nemen.”

 

Presentatie tip 4. Seizoen en actualiteit

Wat onze werkwijze uniek maakt, is dat wij de displays in overleg op seizoensprestatie kunnen vullen. Dus wanneer bijvoorbeeld het seizoen voor fruitvliegen begint, zorgen onze vertegenwoordigers dat de fruitvliegvangers in de  display van Super Ninja op ooghoogte staan en bijvoorbeeld overgebleven Plant Fly tijdelijk naar onderen worden geplaatst. Zo blijft de display actueel en verhoogt u de omloopsnelheid.

Een ander voorbeeld zijn Blossombs artikelen. Dit zijn echte hardlopers wanneer het mooie weer doorbreekt. De Blossombs zijn bolletjes van klei, wilde bloemzaadjes en natuurlijke nutriënten, dus een zeer geschikt artikel om in uw tuincentrum te verkopen. Daarnaast zijn de Blossombs in verschillende milieuvriendelijke cadeauverpakkingen verkrijgbaar, waardoor het een uniek én duurzaam presentje is.

 

Presentatie tip 5. Benut koppelverkoop

Op deze afbeelding is gekozen om een compact Super Ninja display compleet te vullen met Plant Fly. Dit product is het gehele jaar door een hardloper. Plantvliegen, ook wel rouwvliegen genoemd, leggen eitjes in de potgrond, waarnaar de uitgekomen larven de wortels aanvreten. Daarom is de Plant Fly uitermate geschikt als koppelverkoop-product bij kamerplanten, omdat veel mensen last hebben van de rouwvliegjes of larven daarvan die meeliften in de potgrond.

 

Presentatie tip 6. Kijk verder dan presentatie in displays 

Wanneer u uw impulsartikelen liever in stellingen presenteert, bijvoorbeeld omdat dit beter past bij uw winkelindeling, kunnen wij u van advies voorzien. In dit voorbeeld van een gevulde kopstelling is goed te zien dat bij de BBQ-gerelateerde artikelen is gekozen voor één van onze aanstekers met stormbestendige vlam. Deze aansteker is een eenvoudige maar efficiënte manier om de BBQ snel te ontsteken. Overigens zijn deze aanstekers zowel tijdens de zomer als in het najaar hardlopers. Daarnaast hebben wij ook aanstekergas, waarmee alle aanstekers uit ons assortiment navulbaar zijn. Dit maakt de aanstekers die wij verkopen een duurzamere keuze, aangezien ze een langere levensduur hebben en niet weggegooid hoeven te worden wanneer deze leeg is.

Impulsartikelen horeca en supermarkt inzetten
Lees meer
Best practices voor impulsartikelen
Lees meer
Display presentatie tips voor tuincentra
Lees meer